OGŁOSZENIE O WOLNYM MIEJSCU PRACY NA STANOWISKO: Referent/Inspektor ds. świadczeń rodzinnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sztutowie na zastępstwo
OGŁOSZENIE O WOLNYM MIEJSCU PRACY NA STANOWISKO:
Referent/Inspektor ds. świadczeń rodzinnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Sztutowie na zastępstwo
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztutowie informuje o możliwości zatrudnienia na zastępstwo na stanowisku Referent/Inspektor ds. świadczeń rodzinnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sztutowie ul. Gdańska 55, 82-110 Sztutowo
I. Stanowisko pracy: Referent / Inspektor ds. świadczeń rodzinnych
rodzaj umowy o pracę: umowa na zastępstwo,
wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy.
II. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- wykształcenie min. średnie,
- znajomość regulacji prawnych, w szczególności: kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa o świadczeniach rodzinnych, ustawa o wsparciu kobiet i rodzin ,,Za życiem”, ustawa o ochronie danych osobowych,
III. Wymagania dodatkowe:
- mile widziane doświadczenie zawodowe: zatrudnienie w jednostce organizacyjnej pomocy lub w jednostce samorządowej lub odbyty staż zawodowy na podobnym stanowisku,
- umiejętność organizacji pracy własnej oraz pracy w zespole,
- inicjatywa i umiejętność szybkiego podejmowania decyzji,
- posiadanie cech osobowości i umiejętności psychospołecznych: kreatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność, samodzielność i obowiązkowość, komunikatywność, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność, odporność na stres,
- biegła znajomość obsługi sprzętu biurowego, biegła znajomość obsługi komputera w środowisku Windows, w tym pakietu Libre Office,
- znajomość programu do obsługi świadczeń rodzinnych ,,SYGNITY”,
- znajomość systemów ,,SEPI”, ,, ePUAP”, ,,CAS”,
- praktyczna umiejętność przygotowywania pism i projektów decyzji administracyjnych.
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Udzielanie pełnej informacji osobom ubiegającym się o przyznanie świadczeń rodzinnych i świadczeń opiekuńczych oraz jednorazowego świadczenia przyznawanego na podstawie ustawy o wsparciu kobiet i rodzin ,,Za życiem”.
2. Kompletowanie dokumentacji określonej w ustawie o świadczeniach rodzinnych, w ustawie wsparciu kobiet i rodzin ,,Za życiem” oraz przepisach wykonawczych w celu ustalenia prawa do świadczeń.
3. Czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem złożonych wniosków oraz wypłata świadczeń rodzinnych i świadczeń opiekuńczych oraz jednorazowego świadczenia przyznawanego na podstawie ustawy o wsparciu kobiet i rodzin ,,Za życiem”.
4. Ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych i przysługujących dodatków, a także świadczeń opiekuńczych oraz jednorazowego świadczenia przyznawanego na podstawie ustawy o wsparciu kobiet i rodzin ,,Za życiem”.
5. Wprowadzanie danych wnioskodawców i przyjętych wniosków do systemu komputerowego.
6. Sporządzanie projektów decyzji dot. świadczeń rodzinnych i świadczeń opiekuńczych oraz jednorazowego świadczenia przyznawanego na podstawie ustawy o wsparciu kobiet i rodzin,,Za życiem”.
7. Prowadzenie dokumentacji związanej z przyznaniem i wypłatą świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych oraz jednorazowego świadczenia przyznawanego na podstawie ustawy o wsparciu kobiet i rodzin ,,Za życiem”.
8. Sporządzanie miesięcznych list wypłat świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, jednorazowego świadczenia przyznawanego na podstawie ustawy o wsparciu kobiet i rodzin ,,Za życiem”oraz list wypłat dot. składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne świadczeniobiorców.
9. Przygotowywanie sprawozdań oraz zapotrzebowania środków z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, jednorazowego świadczenia przyznawanego na podstawie ustawy o wsparciu kobiet i rodzin ,,Za życiem”.
10. Weryfikacja świadczeniobiorców w systemach : Emp@tia, Sepi i innych dostępnych systemów w jednostce.
11. Współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w sprawach ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych wnioskodawców.
12. Współpraca z innymi instytucjami w sprawach ustalania prawa do świadczeń w tym w sprawach dot. koorydynacji świadczeń rodzinnych (w związku z stosowaniem przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego).
V. Wymagane dokumenty
1.Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej.
2. List motywacyjny.
3. Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje.
5. Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy ( świadectwa, zaświadczenia).
6. Oświadczenia:
- Oświadczenie o niekaralności,
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby naboru, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1781)
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu.
Wymagane dokumenty aplikacyjne i oświadczenia winny być podpisane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie. List motywacyjny, życiorys (CV) powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko urzędnicze zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U z 2019r., poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. rok 2022 poz. 530 )” i odręcznie podpisane.
Brak podpisu na ww. dokumentach pod klauzulą powoduje niespełnianie wymagań formalnych.
VI. Warunki zatrudnienia
- praca biurowa
- pełny wymiar czasu pracy
- praca przy komputerze powyżej 4 godz.
- miejsce pracy niedostosowane dla osób z niepełnosprawnością (ośrodek znajduje się na parterze budynku w którym występują schody, nie posiada podjazdu oraz sanitariatu dostosowanego dla osoby z niepełnosprawnością).
- Planowany termin zatrudnienia: luty – marzec 2023r.
VII. Miejsce i termin składania dokumentów
Wymagane dokumenty, należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztutowie, ul. Gdańska 55, 82-110 Sztutowo lub pocztą na adres Ośrodka w zamkniętych, podpisanych kopertach z dopiskiem: „Zatrudnienie na zastępstwo na stanowisko referent/inspektor ds. świadczeń rodzinnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sztutowie” w terminie do dnia 15 lutego 2024 r., do godz. 14.00 (za termin uważa się datę wpływu dokumentów do GOPS w Sztutowie).Dokumenty dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną poinformowane telefonicznie i zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną.
Informacje związane z naborem udzielane będą w dniach i godzinach pracy GOPS w Sztutowie poniedziałek-piątek w godz.: 7.30 – 15.30, pod numerem telefonu (55)506 56 40 lub (55) 506 56 48
W przypadku wyłonienia kandydata na w/w stanowisko pracy, kandydat przed podjęciem pracy winien dostarczyć na własny koszt oryginalny dokument o niefigurowaniu w Kartotece Karnej Krajowego Rejestru Karnego.
VIII. Informacje dodatkowe
Zgodnie z art.12 ust.2 ustawy z dnia z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, nie wymaga przeprowadzenia naboru zatrudnienie osoby na zastępstwo w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika samorządowego.
Dokumenty dostarczone w ramach rekrutacji nie będą odsyłane. Osoby, które nie zostaną zatrudnione proszone są o odbiór dostarczonych dokumentów rekrutacyjnych do dnia 29 lutego 2024r. Po upływie 7 dni od tej daty dokumenty zostaną zniszczone.
Sztutowo, dn. 26.01.2024r.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Sztutowie
Joanna Milewicz